بیش ار پنج مـیلیون سال هست که هرزگاهی اخباری از رویت بشقاب پرنده ها و انسانـهای فضایی گزارش شده است. مشکلات فضانوردان در فضا اقدامات علمی که برای رفع انها انحام شده تاکنون هزاران برگ پرونده محرمانـه به منظور اثبات این پدیده ها تحت بررسی قرارگرفته اند ولی هنوز هم بسیـاری از جوانب مربوط بـه (فضایی ها) ناشناخته باقی مانده هست . مشکلات فضانوردان در فضا اقدامات علمی که برای رفع انها انحام شده موضوع دانشمندان نسبت بـه این گزارشات نیز وضعیت را بغرنج تر مـینماید.
به نظر مـیرسد کـه آنـها مایلند این حرفها را رد کنند ولی باز هم چندان بـه حرف خود اطمـینان ندارند.فضایی ها ارتباط نزدیکی بـه ارتش ، مشکلات فضانوردان در فضا اقدامات علمی که برای رفع انها انحام شده علوم و سیـاستهای تحقیقاتی قدرتهای جهانی دارند و این موضوع درون برخی از مدارک محرمانـه موسسات سری دولت هایی همچون آمریکی مثل CIA،FBI وزارت اطلاعات ، ناسا و NORAD (فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی) وجود دارد.
برخی بر این باورند کـه موسسسات نـه تنـها از وجود فضایی ها آگاه هستند بلکه سعی دارند تکنولوژی شبیـه بـه تکنولوژی فضایی ها را نیز بسازند و ظاهراً بـه دانشمندان گفته شده هست که چشم خود را بر این موضوع ببندند و در نتیجه موسسات سری بـه راحتی آزمایشات مخفی خود را انجام مـیدهند.
(ائوناردو اسپرینگ) فضایی شناس ((ufologist آمریکییی از طریق منبعی موثق (که مـیل دارد نامـی از او ذکر نشود) مدرکی بدست آوردکه حکایت از وجود موجودات فضایی داشت . این مدرک متعلق بـه شانزدهم جولای سال 1947 هست و ظاهراً قطعه ای از یک (شی پرنده)است.در آن سال بعد از کشف این شی وقتی واحدهای نظامـی و نیروی هوایی آمریکا این قطعه را مورد بررسی قرار دادند ، بـه این نتیجه رسیدند کـه به دلایل مختلفی ممکن نیست ساخت کشور آمریکا باشد و با اطلاعات دقیقی کـه دارند شوروی نیز نمـی توانسته آن را بسازد . وقتی کارشناسان نظامـی آن شی را دقیق تر مورد بررسی قراردادند ، قطعه ای شبیـه بـه یک موتور اتمـی درون آن یـافتند.احتمالا این نیروگاه شبیـه بـه یک تبادل گر حرارتی عکل کیگرده است. یک قطعه پرنده نیز درون قسمت جلویی این شی قرار دارد. دلایلی درون دست هست که نشان مـی دهد این شی با کنترل از راه دور هدایت مـی شده است.آیـا این وسیله دلیلی برمجود آدم فضایی کاملا پیشرفته نیست؟
و بـه گفته این محقق جالب اینجاست کـه آن موسسات سری ابر قدرت های دنیـا از این وسیله بهره گرفته اند و از روی آن بمب اتمـی را ساخته اند.

---------- پست اضافه شده درون 04:44 AM ---------- پست قبلی درون 04:38 AM ----------

بچه ها این هم یک مقاله خوب درون باره موجودات فضایی طولانیـه ولی بخوانید که تا به وجودشون پی ببرید
________________________________
بشقاب های پرنده چالشی درون عصر علم
http://spacejay.com/Evidence/Ufo-Fotos/ufo-166.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:CaricaFoto%28%22http://spacejay.com/Evidence/Ufo-Fotos/ufo-166.jpg%22%29;)

یکی از سوالاتی کـه انسان از دیر هنگام و آن زمانی کـه قدم بر این کره خاکی نـهاد از خود پرسیده است، جایگاه او درون این جهان است. از نخستین اسطوره های شکل گرفته که تا نخستین اندیشـه های فیلسوفان ابتدایی که تا نخستین سوال های علمـی کـه انسان دانا از خود پرسیده و هنوز هم مـی پرسد جایگاه واقعی او درون این جهان است. این سوالی هست که درون پی آن سوال دیگری رخ مـی نماید. آیـا ما درون این جهان شگفت انگیز تنـها هستیم؟ آیـا تمامـی این کائنات قلمرو انسانی هست که بر سیـاره خاکی درون اطراف خورشید پرسه مـی زند؟ زمانی پاسخ این سوال معلوم بود. درون آن هنگام نـه ابعاد جهان پیدا بود و نـه انسان اشرافی بر علم سماوات داشت. بـه همـین دلیل با وجود سخنان گاه و بی گاهی کـه برخی از دانشمندان فرهیخته فرهنگ های مختلف از شرق و غرب درون مخالفت با ایده رایج آن روزگار بیـان مـی*د، آنچه صدای واحد تفکر انسان که تا پایـان قرون وسطی باقی ماند مرکزیت انسان بر زمـین و زمـین درون کیـهان بود، کل کیـهان درون افلاکی بـه گرد زمـین مـی گردیدند و انسان درون مرکز این جهان بود. این سخن چنان با تار و پود تفکر رایج درون هم آمـیخته بود کـه هر صدایی کـه به مخالفت بر مـی خواست تکفیر مـی شد. تاریخ گواه بسیـار بر شکنجه های معروف دوران انگیز اسیون یـا تفتیش عقاید دارد کـه دانشمندانی چون این گونـه نمـی ایدیشیدند شکنجه و زندانی و نابود شدند. داستان معروف گالیله را همـه خوانده اند، اما همـه این افراد بـه خوش اقبالی گالیله نبودند. درون این شرایط ایده ملاقات با موجوداتی از فضاهای دور و اصولا امکان وجود حیـات درون جای دیگری از کیـهان تفکری غریب مـی نمود، اما بودندانی کـه چنین گمانی داشتند. جوردانو برونو یکی از این افراد بود کـه مدعی وجود حیـات درون نقاط دیگری از کیـهان بود و باره این ادعای خود را با جانش پرداخت.

تغییر دید گاه های قرون وسطی و کشفیـات پرشتاب علمـی کـه از قرن 17 مـیلادی آغاز شدند رفته رفته سرعت گرفتند و ما نـه تنـها جایگاه خود درون مرکز کیـهان را از دست دادیم کـه به گوشـه ای دور دست از کهکشانی پرتاب شدیم کـه 100 مـیلیـارد ستاره چون خورشید داشت و خود یکی از مـیلیـاردها کهکشان شناخته شده عالم بود. آیـا درون مـیان این همـه ستاره و سیـاره، تنـها زمـین بوده هست که بذر حیـات را درون دل خود پرورش داده است؟ این سوال زمانی کـه با طوفان پیشرفت های فنی فضایی و علمـی و به ویژه بعد از پایـان جنگ جهانی دوم همراه شد، انسان معاصر را کـه شاهد رشد معجزه فناوری بود بـه فکر وا داشت کـه چرا درون جای دیگر موجوداتی نباشند کـه اگر باشند مـی توانند پیشترفته تر از ما باشند و به دیدار ما بیـایند و ما را از تنگ نظری های کودکانـه خود نجات دهند.

انسان معاصر حتما هم بـه چنین موضوعی باور پیدا مـی کرد. سر آرتور سی کلارک درون یکی از قوانین سه گانـه خود بیـان مـی کند هر فناوری وقتی بـه حد کافی پیشرفت کرد دیگر قابل تشخیص از جادو نیست و انسان دهه 60 و 70 مـیلادی درون حالی خاطره نخستین پرواز انسان با هواپیما را درون ذهن داشت شاهد سفر انسان بـه ماه شده بود. او اسیر جادوی علم مدرن شده بود و یکی از مـهم ترین عرصه هایی کـه توانست درون آن مرزهای علم و جادو را بـه هم بزند دیدار با موجودات فضایی بود، اما آنـها کـه هنوز هم معتقد بـه دیدار فضاییـان از زمـین هستند آغاز داستان را بـه پیش از این مربوط مـی دانند.

فروردین سال 1383 را بـه خاطر دارید؟ اگر یـادتان باشد درون آن هنگام اگر روزنامـه ای را ورق مـی*زدید یـا یکی از شبکه های رادیو تلویزیونی را مرور مـی کردید شما مـی توانستید اخبار فراوانی را درون خصوص ظهور و پروازهای اشیـای پرنده ناشناس بر فراز آسمان ایران بیـابید.
بشقاب پرنده ها درون ایران

گزارش های گوناگون درون این خصوص بـه حدی بود کـه مقامات رسمـی را بـه واکنش وادار کرد و برنامـه های گوناگونی درون خصوص این اجرام ساخته شد، اما اندکی بعد زمانی کـه به اواخر اردیبهشت ماه نزدیک شدیم کم کم فصل تعطیلات موجودات فرا زمـینی بـه پایـان رسید و بشقاب های پرنده بـه ناگهان، همان طور کـه آمده بودند، بازگشتند و آنچه به منظور ما باقی ماند جنجالی بزرگ بود. درون آن زمان گروه های نجومـی فراوانی سعی د درون باره ماهیت این اجرام نورانی پرنده ناشناس دست بـه روشنگری بزنند و به مردم یـادآوری کنند آن جرم درخشان کـه آنـها را مسحور کرده چیزی جز سیـاره درخشان زهره نیست. اینک با گذشت نزدیک بـه 4سال از آن زمان بار دیگر بشقاب های پرنده بـه آسمان ایران آمده اند و جالب این کـه دوباره همراه با طلوع سیـاره زهره، درون روزهای آینده زهره درخشان تر خواهد شد و موج گزارش های مردمـی از رویت بشقاب های پرنده نیز افزایش خواهد یـافت و به همـین دلیل بد نیست درون این فرصت پرونده 3 سال قبل از مرور کنیم که تا ناچار بـه تکرار اشتباهات آن سال ها نشویم.

داستان بشقاب های پرنده داستانی هست که بـه نظر مـی رسد حتما به دوران مدرن تعلق داشته باشد، اما از دیدانی کـه حضور این اشیـا را باور دارند از پیشینـه ای بسیـار غنی برخوردار است.

اولین نشانـه ها از ظهور این اجرام کـه معمولا با ظاهری مشابه یک کلاه لبه دار ظهور مـی کنند بـه دورانی باز مـی گردند کـه انسان حتی تصوری از پرواز نیز درون سر نداشت. شاید یکی از نخستین مدارک ثبت شده از چنین تصوراتی بـه حدود 12 هزار سال پیش باز گردد، فهرست این گزارش های ابتدایی از بشقاب های پرنده یـا بـه عبارت امروزیش UFO کـه گاهی درون فارسی از معادل شپن (شیء پرنده ناشناس) نیز به منظور آن استفاده شده، آنقدر زیـاد هست که مجال اشاره تمامـی آنـها درون یک گزارش کوتاه ممکن نیست، اما درون دوران جدیدتر نیز این گزارش ها ادامـه یـافت. درون آثار هنری باقی مانده از قرون وسطی نیز این داستان ادامـه داشت.

برای مشاهده نقاشیـهای اشیـای آسمانی درون قرون وسطی روی این لینک کلیک کنید.

این نشانـه ها با شروع دوران پرشتاب رنسانس و تجدید حیـات علمـی اروپا کمتر دیده شد و به نظر مـی*رسید تمرکز انسان روی پدیده های درون دسترس تر زمـینی قرار گرفته است. اما این تمرکز بالا نیز باعث نشد که تا حتی قابل اعتمادترین دانشمندان دوره معاصر از تفکر درباره موجودات فضایی و سفر آنـها بـه زمـین غافل بمانند کـه نمونـه جالب توجه آنـها گوس ریـاضیدان برجسته آلمانی هست که پیشرفت های ریـاضیـات دوران کلدانی و بابلی را نتیجه ملاقات فرازمـینی ها با بنیـانگذاران این تمدن مـی داند.

دوران پرتنش جنگ های جهانی کـه در آن فناوری های جدید عرصه های تازه ای به منظور بروز یـافته بودند دوران جدید بود کـه انسان بار دیگر بـه موجودات هوشمند فرازمـینی روی خوش نشان داد. سال*های 1946 و 1947 آغازی دوباره به منظور این داستان بود.

در ابتدا گمان مـی شد اشیـا نوعی ابزار پروازی جدید و ساخت اتحاد جماهیر شوروی سابق هست که اینک درون آغاز جنگ سرد قرار هست نقش جاسوس های هوایی بلوک شرق را بر عهده گیرد اما انتشار گزارش رویت این سفینـه های بیگانـه! بر فراز کاخ کرملین درون مسکو و سپس دیگر نقاط شوروی و انتشار این نکته کـه روس ها هم مدتی هست با این مـیهمانان ناخوانده درگیر هستند توجه دانشمندان را بـه سوی پاسخ متفاوت جلب کرد. سازمان های هوایی و فضایی دو قدرت شرق و غرب هر یک کمـیسیوهای ویژه ای را به منظور بررسی این موارد ترتیب دادند. هدف اصلی این کمـیسیون ها پاسخ بـه 2 سوال اساسی بود. نخست آن کـه اجرامـی کـه رصد آنـها توسط گروهی از افراد از طیف های گوناگون از کشاورز گرفته که تا خلبان ها و حتی برخی فضانوردان گزارش مـی شد آیـا واقعا وجود دارند و اگر این طور هست منشا آنـها چیست و دوم این کـه آیـا این اجرام خطری به منظور امنیت ملی کشورها و در مرحله بعد زمـین بـه بار خواهند آورد؟

یکی از این کمـیسیون ها درون سال 1953 تاسیس شد و به بررسی دقیق تمام گزارش های منتشر شده که تا آن موقع پرداخت و در سال 1954 گزارش این کمـیسیون منتشر شد. درون این گزارش سعی شده بود با دلایل علمـی وجود UFOها بـه چالش کشیده شود اگر چه انتظار مـی رفت با انتشار این گزارش داستان بشقاب های پرنده پایـان پذیرد، اما سیل مشاهدات ادامـه داشت و در نـهایت درون سال 1956 سازمان نیکاپ (NCAP) یـا کمـیته ملی تحقیقات پدیده های فضایی مسئولیت تحقیق را بر عهده گرفت. این کمـیسیون با عضویت چندین مقام هوانوردی و اعضا سابق CIA تلاش داشت که تا به توضیحی دقیق دست یـابد. درون همان زمان پروژه معروف بـه کتاب آبی کـه هدفش بررسی دقیق گزارش های مربوط بـه ا ین موارد بود آغاز شد و البته هیچگاه گزارش نـهایی آن از فرصت انتشار نیـافت چرا کـه در 37 اوت 1966 بـه دلیل اختلالی کـه در سیستم مخابرات پایگاه استراتژیک موشک های قاره پیما درون داکوتای شمالی و همزمان با رویت شیء پرنده ناشناسی رخ داد، جانسون رئیس جمـهور وقت آمریکا را وادار کرد که تا دستور تشکیل یک کمـیسیون دیگر بـه سرپرستی ادوارد کندون را صادر کند. وی و همکارانش بـه بررسی بیش از 100 مورد از معتبرترین گزارش ها پرداختنداعضا این کمـیسیون 60 نفره را اخترشناسان، مـهندسان، خلبانان و حتی روان شناسان تشکیل مـی دادند. سرانجام نتیجه این تحقیق کـه به گزارش کندون مشـهور شده بود درون 1000 صفحه و با مـهر تایید آکادمـی ملی علوم آمریکا، منتشر شد. درون این گزارش مفصل اعلام شده بود تمامـی موارد بررسی شده درون این گزارش دارای توضیحات علمـی و قابل قبول بوده و ارتباطی با موجودات هوشمند فرازمـینی یـا فعالیت های جاسوسی دیگر کشوها ندارند. درون روسیـه داستان با عاقبتی مشابه مواجه شد. یک گروه 18 نفره بـه نام کمـیسیون دائمـی امور فضایی مسولیت بررسی این گزارشی ها را بر عهده داشت و پس از آن نیز کمـیسیون علمـی شوروی بـه بررسی دقیق آنـها پرداخت و سرانجام اعلام شد، بررسی تمامـی گزارش**های رسیده نشان از آن دارد کـه تمامـی این موارد دارای منشا طبیعی بوده اند و هیچ موردی بـه صورت مشکوک باقی نمانده است. این گزارش ها اگر چه با ذائقه علاقه مندان ارتباط با موجودات فضایی سازگاری نداشت، اما انجام آنـها نشان از اهمـیت یـاقتن این موضوع درون بین اذهان علمـی جوامع داشت. اینک طبقه بندی های گوناگونی به منظور این اشیـای ناشناس انجام شده بود.

گزارش های معتبر درون 3 دسته با عناوین برخورد نزدیک از نوع اول که تا سوم دسته بندی مـی شد درون برخورد نوع اول افراد تنـها این اشیـا را مـی دیدند، درون نوع دوم علاوه بر دیدار با آنـها صدای این اشیـا نیز بـه گوش مـی رسید و در برخورد نزدیک از نوع سوم علاوه بر دیدن سفینـه های بیگانـه و شنیدن صدای آنـها ملاقات هایی نیز بین سرنشینان آن و زمـینیـان گزارش مـی شد. اگر چه با گذر زمان از تعداد این گزارش ها کاسته شد، اما آن بـه معنی متوقف شدن آنـها نبود. هنوز بیش از چند سال از ادعای پزشکان فرقه رایلی مبنی بر موفقیت درون شبیـه سازی انسان نمـی گذرد. ادعایی کـه موجی عظیم درون رسانـه های جهان بـه راه انداخت. اعضای این فرقه کـه خبر این فعالیت آنـها چندی پیش تیتر اول تمام خبرگزاری های جهان بود، خود را مرید مردی بـه نام رایل مـی دانند کـه معتقد هست در یکی از کوهنوردی های هفتگی خود درون آمریکا با موجودات فضایی ملاقات کرده هست و آنـها بـه او اعلام داشته اند کـه به زودی به منظور ملاقات دوباره بـه زمـین باز خواهند گشت و ضمن آموزش روش کلونینگ انسان، از او خواسته اند کـه زمـینـه را به منظور بازگشت آنـها آماده کند!

افزایش مـیل عمومـی بـه پدیده UFO ها باعث توجه فیلم سازان بسیـاری بـه این موضوع شده و مشاهده اشیـایی کـه در نگاه اول توضیحی به منظور آنـها وجود نداشت بـه مرور زمان اسطوره ای نو را شکل داد.

هنوز آن روز بزرگ نرسیده هست که بشر درون دیداری با فرا زمـینیـان یک بار و برای همـیشـه درون تمام شوون تفکر خود تجدید نظر کند. شاید ما شاهد آن روز نباشیم، اما روزی کـه چندان دور نیست نشانـه*ای از حیـات درون فراسوی زمـین یـافت خواهد شد.

در اخر نقاشی های از قرن وسطی براتون مـیزارم این نقاشی ها درون سال های دور کشیده شده کـه ثابت مـیکنـه موجودات فضایی از سالهایی بسیـار دور که تا به امروز با زمـین درون ارتباط هستند
http://www.xfacts.com/old/new_images_files/crucifixion1350b.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:CaricaFoto%28%22http://www.xfacts.com/old/new_images_files/crucifixion1350b.jpg%22%29;)

http://www.xfacts.com/old/maryufo2_compressed.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:CaricaFoto%28%22http://www.xfacts.com/old/maryufo2_compressed.jpg%22%29;)

به اخر تصویر دقت کنید

http://www.xfacts.com/old/mediv_compressed.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:CaricaFoto%28%22http://www.xfacts.com/old/mediv_compressed.jpg%22%29;)

http://www.xfacts.com/old/ufocrociate_compressed.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:CaricaFoto%28%22http://www.xfacts.com/old/ufocrociate_compressed.jpg%22%29;)

http://www.xfacts.com/old/ufo1-christ_compressed.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:CaricaFoto%28%22http://www.xfacts.com/old/ufo1-christ_compressed.jpg%22%29;)

http://www.xfacts.com/old/hamburg_compressed.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:CaricaFoto%28%22http://www.xfacts.com/old/hamburg_compressed.jpg%22%29;)

---------- پست اضافه شده درون 04:49 AM ---------- پست قبلی درون 04:45 AM ----------

این خبر جالب را بخوانید
_________________________
http://pib.ir/uploads/m/mars/75486.jpg (javascript:CaricaFoto("http://pib.ir/uploads/m/mars/75486.jpg");)

بیلی مایر پير مرد مسن و کشاورز سويسي درون ميان يوفولوژيست ها از شـهرت زيادي برخودار است. ادعاي وي اين هست که از زمان کودکي که تا بحال بيش از 250 بار با موجودات فرازميني از ستارگان پلياد (خوشـه پروين) ديدار و گفتگو کرده است. کـه اوج اين تماس ها درون دهه 70 ميلادي بوده است. درون ميان تماماني کـه ادعاي ارتباط با موجودات فرازميني را مي کنند بيلي ماير از جايگاه ويژه اي برخوردار است. زيرا وي براي صحت ادعاي خويش عکسها و فيلمـهاي بسيار شفافي از بشقاب پرنده ها گرفته است. کـه به گفته خودش اين اجازه را موجودات فرازميني بـه او داده اند. عکسها و فيلم ها و نوارهايي کـه حاوي صداهاي بشقاب پرنده هاست همـه توسط دانشمندان زيادي مورد ازمايش قرار گرفته کـه اثري از حيله و نيرنگ درون انـها ديده نشده است. همچنين او فلزاتي را از طرف فرازميني ها بـه دانشمندان اهدا کرده هست که درون کره زمين يافت نميشوند!

سازمان National Geographic درون شماره ژانويه 2002 مجله خود صحت يکي از ادعاي بيلي ماير را کـه حدود 30 سال پيش (دهه 70) مطرح شده بود تاييد کرد! بيلي ماير بيش از سي سال پيش ادعا کرده بود کـه موجودات فرازميني بـه او گفته اند کـه قله اورست مرتفع ترين کوه درون کره زمين نيست! وي درون يکي از نوشته هاي قديمي خود اورده کـه موجودات فرازميني بـه او گفته اند کـه قله چيمبورازو ( Chimborazo )در اکوادور 2150 متر از قله اورست بلند تر است.براي اينکه کره زمين کاملا گرد نيست و براي همين ((ارتفاع از سطح دريا)) مقياس درستي براي اندازه گيري ارتفاع کوه ها نيست!

National Geographic درون ادامـه توضيح ميدهد کـه اخيرا دانشمندان متوجه شده اند چرخش زمين بـه دور خود باعث شده کـه سطح زمين کاملا يکدست و اصطلاحا کروي نباشد. بنابر اين اگر ارتفاع کوه ها را نسبت بـه مرکز زمين بسنجيم کوه چيمبورازو 2200 متر بلند تر از اورست است! اما اگر مبناي اندازه گيري را سطح دريا اختيار کنيم درون ان صورت قله اورست 2540 متر از چيمبورازو بلند تر است. بعد در حقيقت نـه اورست بلکه چيمبورازو ((بلند ترين نقطه)) روي زمين است.

کوه اورست : مشکلات فضانوردان در فضا اقدامات علمی که برای رفع انها انحام شده فاصله قله که تا مرکز زمين = 6,382,250 متر
کوه چيمبورازو : فاصله قله که تا مرکز زمين = 6,384,450 متر

اين نکته را بايد ياد اور شد کـه چگونـه يک کشاورز ساده سويسي (که يک دست بيشتر ندارد) و تحصيلات عالي نيز ندارد سالها پيش چنين ادعايي را مطرح ساخته کـه اکنون دانشمندان بـه صحت ان پي اند؟!

در سال 1990 یک بشقاب پرنده مثلثی شکل درون شرق بروکسل ظاهر شد و پس از مشاهده ی آن دو فروند جنگده ی اف 16 به منظور تعقیب آن اعزام شدند. اما متاسفانـه این تعقیب و گریز بدون نتیجه پایـان یـافت.در حین این عملیـات حادثه بسیـار حیرت انگیزی رخ داد:

خلبانانی کـه بشقاب پرنده را تعقیب مـی د اظهار داشتند کـه آن درون مدت زمان یک ثانیـه از ارتفاع 7000 فوتی (2000) بـه ارتفاع 600 فوتی (180 متری) سقوط کرد و در آن ارتفاع بـه پرواز خود ادامـه داد!!!

::. این تغییر فشار ناگهانی فشاری برابر 40 جی (40 هزار برابر جاذبه ی زمـین) بـه بشقاب پرنده وارد مـی کند. {جالبه بدونیم حداکثر فشاری کـه فضانوردان که تا به امروز تجربه کرده اند 6/3 جی بوده کـه تازه بـه تدریج بر اونـها وارد مـی شده نـه یک باره و در عرض یک ثانیـه! }

دانشمندان و کارشناسان با تحقیقات آزمایشگاهی پیش بینی مـی کنند کـه اگر دانش بشری بسیـار پیشرفت کند و بتواند شرایط اضطراری را مـهیـا کند انسان قادر خواهد بود 8 جی فشار را تحمل کند.{در این فشار بدون تهیـه شرایط و تجهیزات پیشرفته تمام ارگان ها داخلی بدن انسان از هم مـی پاشد و متلاشی مـی شود.}

کارشناسان مـی گویند : از نظر مقاومت فلزات درون برابر فشار هیچ هواپیمایی قادر نیست بیشتر از 15 جی فشار را تحمل کند کـه آن هم مستلزم تجهیز بدمـه ی هواپیما با آلیـازی هست که که تا کنون ساخته و آزمایش نشده است.در عین حال مشاهده شده کـه بشقاب پرنده ها که تا 400 جی فشار را هم مـی توانند تحمل کنند!

::. از طرفی این تغیر ارتفاع ناگهانی بشقاب پرنده از یک بعد دیگر هم قابل مطالعه است.بشقاب پرنده درون زمان تنـها یک ثانیـه از ارتفاع 7000فوتی بـه 600 فوتی سقوط کرد. یعنی با سرعت حیرت انگیز 6500 کیلومتر درون ساعت!! درون چنین سرعتی درون اثر برخورد هوا با بدنـه ی هواپیما 4500 درجه گرما حاصل مـی شود. هیچ فلزی نیست کـه بتواند چنین دمایی را تحمل کند. بدنـه ی هواپیما از هر فلزی کـه باشد اگر درون این سرعت پرواز کند بدنـه ی آن ذوب مـی شود. ضمن این کـه هیچ هواپیمایی که تا کنون ساخته نشده کـه بتواند بـه چنین سرعتی دست یـابد.

طبق نظر دانشمندانی کـه بر روی عگرفته شده توسط مدار گرد تجسسی مریخ (Mars Reconnaissance Orbiter ) تحقیق مـیکنند، یک نقطه بسیـار تاریک درون مریخ مـیتواند ورودی یک چاله عمـیق یـا غار باشد.

این عارضه عجیب سطح مریخ قطری حدود 100 متر دارد.به دلیل اینکه این چاله فاقد دیواره هست دانشمندان دهانـه ناشی از برخورد بودن آن را رد مـیکنند.درون چاله هم هیچ دیواره یـا جزئیـات دیگری دیده نمـیشود و بنابر این هر نوع دیواره این چاله بایستی کاملاً عمودی باشد.دانشمندان متخصص بررسی این نوع تصاویر مـیگویند چاله حتما بسیـار عمـیق باشد کـه نور خورشید نتوانسته کف آن را روشن کند. درون ماه آوریل اعلام شد کـه سفینـه مارس ادیسه ناسا و سیستم تصویربرداری بـه روش تابش حرارتی آن نزدیکی استوای مریخ هفت نقطه سیـاه کشف کرده هست که دانشمندان تصور مـیکنند مـیتواند ورودی غارهای زیرزمـینی باشد.

غارهای مریخ باعث شد نظریـاتی بـه خصوص توسط ( پیتر اسمـیت ) Peter Smith درون مورد امکان حیـات زیرزمـینی درون این سیـاره بـه وجود آید و بر این اساس عملیـات بعدی ناسا درون مریخ با نام ( فونیلندر )Phoenix Lander شکل گرفت کـه در ماه مـی یـا ژوئن سال 2008 انجام خواهد شد.

طبق نظر اسمـیت هر چه درون مریخ بـه عمق بیشتری برویم دما بیشتر مـیشود و در یک عمق خاص شرایط به منظور وجود آب بـه صورت مایع وجود خواهد داشت.

اسمـیت توضیح مـیدهد کـه علاوه بر این ممکن هست غارها با شکستهای زیر زمـینی کـه باعث حبس شدن بخار آب شود درون ارتباط باشند.شاید بـه این ترتیب شرایط مناسب به منظور زندگی درون این غارها محیـا باشد.

اسمـیت مـیگوید کـه غارهای مریخ اکتشاف مـهیجی هستند. ما نمـیتوانیم بگوییم چه چیزی درون غارها هست. تنـها مـیداینم کـه آنـها هستند. سفینـه هایی کـه قابلیت فرود درون سطح مریخ را داشته باشند مـیتوانند به منظور کشف این غارها مناسب باشند.

نـه تنـها غارهای طبیعی از نظر زیست شناسی جالبند بلکه آنـها مـیتوانند بـه عنوان محل سفضانوردان آینده مورد استفاده قرار گیرند.




[مقالات و اخبار علم و فناوری [بایگانی] - بزرگترین سایت و ... مشکلات فضانوردان در فضا اقدامات علمی که برای رفع انها انحام شده]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 10 Jul 2018 00:43:00 +0000